Maandag 22 september – Bath - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu Maandag 22 september – Bath - Reisverslag uit Bath, Verenigd Koninkrijk van Anke en Harry Freese - WaarBenJij.nu

Maandag 22 september – Bath

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke en Harry

26 Augustus 2008 | Verenigd Koninkrijk, Bath

Plop, daar is het weer. Dat kleine donderwolkje dat gedurende iedere vakantie tijdens de laatste dagen met me meereist. Want vandaag is het keerpunt: we reizen niet meer westwaarts, maar naar het oosten. Terug naar Dover. Terug naar de tredmolen.

Ter verzachting van het leed doen we nog een tuin, Rosemoor geheten. Misschien niet het kroonjuweel van de Royal Horticultural Society, maar toch zeker ook een pareltje. En aanzienlijk kleiner, wat voor Harry wel zo prettig is. Hier groeien honderden soorten rozen, waarvan er nog vele bloeien. Hier zijn de cottage-, groenten en kruidentuinen waar ik zo dol op ben. En er zijn vele borders die nog vlammen in rood, geel, oranje en paars. Smullen dus!

De rest van de dag brengen we in de auto door. De weg naar Bath is lang en Eva schept er een duivels genoegen in ons langs de kleinste weggetjes te sturen die ze maar kan vinden. Bij tijd en wijle moeten we vrezen voor lak en buitenspiegels maar wonderwel gaat alles weer net goed.

En dan is daar onze B&B, onze eerste (en enige) die in een stad ligt. Verscholen achter een klein smeedijzeren deurtje, bijna tegen een kerk aangebouwd, ligt daar “The Hollies”. Het wordt gerund door een stel heren op leeftijd dat veel heeft gereisd. De één zo bekakt dat het bijna een karikatuur is. Zijn partner komt uit Maleisië maar is Engelser dan de Engelsen zelf. Ze hebben tal van interesses. De bewijzen daarvan zijn overal aanwezig. Ons is de “China”-room toegewezen. Vol met allerhande snuisterijen die ze uit de verre Oriënt hebben meegenomen. Er is trouwens ook een “India”-room. Ons uitzicht: het gebrandschilderde raam van de kerk-next-door. De gang en trappenhuis zijn een schilderijengallerij. In de ontbijtkamer staat een enorm poppenhuis, ingericht in Georgiaanse stijl. De droom van ieder meisje, hoe groot of klein ook. In de bibliotheek, natuurlijk ook tjokvol boeken en schilderijen, ligt een beauty van een poes. We worden meteen vriendjes. Als we ’s avonds terugkomen, blijkt het raam van de kerk prachtig verlicht. Het koor oefent vanavond. Het is sprookjesachtig……